Stängt torsdagar oktober-januari
Pga hög arbetsbelastning och låg bemanning, utgår ordinarie telefontider på torsdagar.
Telefonköns ordinarie öppettider samt aktuella och kommande avvikelser.
Fiberenheten är tillgänglig via telefon för allmänheten några timmar varje vecka. Övrig tid nås fiberenheten per e-post.
För att prata med fiberenhetens medarbetare, ring 0970-818 880, under telefonköns öppettider följ tonvalsväxelns anvisningar för att kopplas fram.
För att prata med en specifik medarbetare kan ni ringa på dennes direktnummer alternativt till kommunens växel. Telefontiderna för fiberenhetens medarbetare är samma som för telefonkön.
Dagar | Telefontider |
---|---|
Måndag | Stängt |
Tisdag* | 13:00-14:30 |
Onsdag | Stängt |
Torsdag* | 13:00-14:30 |
Fredag | Stängt |
* Endast helgfria vardagar.
Tillfällen då ordinarie öppettider utgår eller kortas av.
Pga hög arbetsbelastning och låg bemanning, utgår ordinarie telefontider på torsdagar.
Den direkta kundkontakten utgör en ganska liten del av fiberenhetens arbete. Merparten av kundkontakten inom fiberenhetens verksamhet hanteras via tjänsteleverantörerna, ärendehanteringssystem, e-post och fysiska utskick.
För att upprätthålla en god balans mellan tillgänglig kundservice, upprätthållande av kärnverkasmheter samt god arbetsmiljö, finns det behov av begränsa telefontider och styra mer kommunikationen till andra kanaler.
Genom att avsätta specifika tider till kundsamtal, ges medarbetare mycket bättre möjlighet att planera sitt dagliga arbete och möjlighet att arbeta mer effektivt.
Det är enbart vid speciella tillfällen (t.ex. större driftstörningar och diverse utskick till kunder) som det är större mängder samtal. Även vid dessa tillfällen så har fiberenheten möjlighet att besvara samtliga samtal.
Nya mer lättnavigerade hemsidor, mer information till kunder, digitaliserade och automatiserade processer har också bidragit till att minska antalet samtal.
Om du försöker nå en specifik medarbetare, via växeln eller ett direktnummer, är risken stor att du inte kommer fram. Detta pga:
Ring via telefonkön (0970-818 880) för att säkerställa att du kommer fram. Genom att ringa till telefonkön under öppettiderna så kommer ditt samtal att besvaras, när det blivit din tur i kön.
Under telefonköns öppettider besvaras samtalen av de medarbetare vid fiberenheten, som är tillgängliga.